Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija

Prezidentas

Povilas Kalinauskas
Tel. nr: +370 (610) 25 521
el. paštas: povilas.kalinauskas@gmail.com

LIETUVOS ULTRALENGVŲJŲ ORLAIVIŲ PILOTŲ FEDERACIJA

Ultralengvųjų orlaivių pilotai iki 1997 m. buvo Lietuvos skraidyklių sporto federacijos sudėtyje. 1997 m. įkurta savarankiška Lietuvos ultra lengvųjų orlaivių pilotų federacija. 1997.03.25 d. federacija buvo priimta Lietuvos aeroklubo nariu.

Ultralengvųjų orlaivių sportas (motorizuoti parasparniai, motorizuotos skraidyklės ir ultra lengvi lėktuvai bei ultra lengvi sraigtasparniai ir malūnsparniai) plėtojamas visuose Lietuvos regionuose nuo pajūrio iki rytinių šalies rajonų.

Ultralengvųjų orlaivių klasės:

  • Lėktuvai ( RAL 1, RAL 2, RAS 1, RAS 2, RAA 1, RAA 2);
  • Sraigtasparniai ( RHL1, RHL2, RHA1, RHA2);
  • Malūnsparniai (RRL 1, RRL 2, RRS 1, RRS 2, RWL 1, RRA 2, RRA 1);
  • Skraidyklės (RWL 2, RWS 1, RWS 2, RWA 1, RWA 2, RWF 1);
  • Motorizuoti parasparniai (RPF 1, RPF 2, RPL 1, RPL 2);

Ultralengvojo orlaivio trumpinio apibūdinimas:

Pirmoji raidė:
FAI klasifikacija
Antroji raidė:
valdymo būdas
Trečioji raidė:
važiuoklės apibūdinimas
Ketvirtoji raidė:
įgulos narių skaičius

R

A – judančiomis aerodinaminėmis plokštumomis

W –perkeliamu svoriu

P – parasparnio valdymas

R – keičiamos nešančiojo sraigto

padėties

H – keičiamos nešančiojo sraigto menčių padėties

L – sausumos

S– vandens

A – amfibija

F– kojomis

1 – vienvietis

2 – dvivietis

Kiekviena varžybinė klasė labai žymiai skiriasi savo brangumu ir dėl to savo populiarumu. Motorizuoti parasparniai dėl pigumo ir paprastumo vystosi sparčiausiai. Tiek su važiuokle, tiek bevažiuokliniuose pogrupiuose yra masiškiausia ir labiausiai prieinama priemonė norintiems skristi.

Tradiciškai nebloga situacija yra motorizuotų skraidyklių klasėje, kurios nuo 1970 metų pradėjo vystytis tiek pasaulyje, tiek ir Lietuvoje, ir dabar pasiekė labai aukštą techninį lygį. Lietuvos pilotai šioje klasėje turi daugiausia kandidatų Lietuvos rinktinei dalyvauti pasaulio ir Europos čempionatuose.

Sudėtingiausia plėtoti ultra lengvų orlaivių pilotų sportą, nes ši klasė yra brangiausia. Nors Lietuvoje jau atsirado pakankamai daug ultra lengvų lėktuvų, bet jie skirti daugiau turistiniams ir ralio skrydžiams. Varžyboms reikalingi specialūs ultra lengvi lėktuvai, kuriuos įsigyti vien tik tam, kad galėtų dalyvauti varžybose, pasiryžta tik vienetai.

Ultralengvųjų orlaivių federacijos uždaviniai: dalyvauti pasaulio ir Europos čempionatuose visose varžybinėse klasėse; įsigyti tobulesnius skraidymo aparatus, tobulinti esamus, kad būtų galima sėkmingai konkuruoti varžybose dėl aukštesnių vietų; organizuoti pilotų treniruočių stovyklas Lietuvoje ir užsienyje, dalyvauti kaimyninių šalių čempionatuose meistriškumui ir kvalifikacijai kelti; parengti trenerius ir teisėjus, galinčius ruošti sportininkus varžyboms ir rengti varžybas Lietuvoje pagal FAI varžybų taisykles ir reikalavimus; dalyvauti aviacijos šventėse, parodomuosiuose skrydžiuose, siekiant pritraukti visuomenės dėmesį; rengti kasmetinius Lietuvos čempionatus,

ULO pilotams licencijas išduoda ir pratęsia Lietuvos ULO pilotų federacija ULO pilotų licencijavimo numatyta tvarka.

Prie ULO priskiriami ir savadarbiai orlaiviai, sukurti ir pagaminti aviakonstruktorių mėgėjų. Šių orlaivių maksimalus kilimo svoris ir kiti techniniai parametrai turi atitikti ULO reikalavimus. Jie gali dalyvauti ULOPF rengiamose varžybose ir čempionatuose.

Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija, ULOPF
Prezidentas – Povilas Kalinauskas
Sekretorius – Kęstutis Mončys
Į/k: 191939045
Kaštonų g. 4-7, LT-01107 Vilnius,
info@ulopf.lt
http://www.ulopf.lt/

Rekvizitai

Lietuvos Aeroklubas
Įmonės kodas: 190776531
Adresas: Kaštonų g. 4-7, LT – 01107, Vilnius
A/s LT627044060000181342 AB SEB bankas

Rekvizitai

Lietuvos Aeroklubas
Įmonės kodas: 190776531
Adresas: Kaštonų g. 4-7, LT – 01107, Vilnius
A/s LT627044060000181342 AB SEB bankas