Su kovo 11-ąja!!!

Širdyje ir dvasioje liepsnoja šventės ugnis - Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo diena!
Tai ypatingas momentas, kai prisimename mūsų tautos drąsą ir ryžtą siekti laisvės. Ši šventė skatina mus vienyti jėgas, puoselėti savo istoriją ir kartu kurti rytdieną, kurią taip branginame.
Lietuvos aeroklubo vardu sveikiname su Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo diena. Tebūna mūsų laisvė stipri, o dvasia nepaprastai šviesi!

Lietuvos aeroklubo metinė konferencija vyks 2024 m. balandžio 6 d. Vilniuje

Š.m. balandžio 6 d. Vilniuje vyks metinė ataskaitinė-rinkiminė Lietuvos aeroklubo konferencija.

Konferencijos programą tradiciškai sudarys dvi dalys – trumpa reguliacinės aplinkos ir pokyčių apžvalga, kurią pristatys aviaciją ir valstybės paramą sportui reguliuojančių institucijų atstovai, bei Lietuvos aeroklubo ataskaitinė dalis.

 

Konferencijos darbotvarkė

10:00-10:10 Konferencijos atidarymas

10:10 Tylos minutė, 2022 m. mirusių aviatorių pagerbimas.

10:15-10:50 Reguliuojančių institucijų pranešimai apie bendrosios aviacijos, valstybės paramos techninėms sporto šakoms pokyčius

10:50-11:10 Nusipelniusių aviatorių apdovanojimai:

Sportininkų, pasiekusių aukštus rezultatus pasaulio ir Europos čempionatuose, pagerbimas

Nusipelniusių aviatorių apdovanojimas LAK garbės ženklais

11:10-11:20 Kavos pertrauka

Konferencijos darbo organų (pirmininko, sekretoriato, mandatų ir balsų skaičiavimo komisijų) rinkimai

Lietuvos aeroklubo prezidento ir Tarybos veiklos ataskaita

Lietuvos aeroklubo revizijos komisijos ataskaita ir metinės finansinės atskaitomybės tvirtinimas

Lietuvos aeroklubo etikos komisijos ataskaita

Lietuvos aeroklubo auditoriaus ataskaita

Lietuvos aeroklubo prezidento rinkimai

Lietuvos aeroklubo tarybos sudėties tvirtinimas

Delegatų į eilinę Lietuvos aeroklubo konferenciją delegavimo normų tvirtinimas

Kiti klausimai (delegatų siūlymu)

12:00 konferencijos pabaiga

 

Atsižvelgiant į gautus pasiūlymus darbotvarkė gali kisti. Pasiūlymus dėl darbotvarkės papildymo kviečiame teikti iki balandžio 4 d. el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį..

Lietuvos aeroklubas didelį dėmesį skiria ekologijai ir tvarumui, todėl konferencijos medžiaga spausdinama nebus; LAK narių deleguotiems konferencijos dalyviams bei visiems pageidaujantiems susipažinti jis bus pateikta internete.

2022 m. patvirtinti Lietuvos aeroklubo įstatai numato, kad LAK prezidentas yra renkamas dvejų metų terminui, todėl šie metais bus rinkiminiai. Kandidatų į LAK prezidento postą teikimus (trumpas savęs ir veiklos programos pristatymas) kviečiame teikti iki balandžio 4 d. el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį..

Konferencija vyks Vilniuje, apie konkrečią konferencijos vietą pranešime netrukus, kai tik baigsis pirkimo procedūros.

Diskusijos dėl oro erdvės reguliavimo tobulinimo

Kaip sėkmingai suderinti aviacijos sporto, skrydžių saugos poreikius ir šalies saugumo iššūkius? Kovo 5 d. Karinių oro pajėgų, AB „Oro navigacija“, Lietuvos transporto saugos agentūros ir Lietuvos aeroklubo atstovai ilgai derėjosi dėl Lietuvos oro erdvės reglamentavimo tobulinimo.

Labai svarbus klausimas - Šiaulių (Zoknių) tarptautinio oro uosto (EYSA/SQQ) ir jo prieigų oro erdvės skirstymo reglamentavimo pokyčiai. Kariškių siūlomas ir AB „Oro navigacija“ parengtas reglamentavimo pakeitimų projektas galėjo labai smarkiai „apkarpyti“ Šeduvos aerodromo (EYSE), bei specialios sklandymo zonos erdves (EYSE SGZ).

Nors susitikimo metu pasiekti sprendimo nepavyko, tačiau šalys susitarė per dvi savaites patikslinti rengiamą projektą ir užtikrinti, kad Šiaurės Lietuvos sklandytojai ir toliau galėtų lavinti savo sportinį meistriškumą, o kariškiai – saugiai ir patogiai naudotis Šiaulių (Zoknių) tarptautiniu oro uostu.

Kitas svarbus aptartas klausimas – pereinamojo aukščio arba kitaip aukštimačių nustatymo reglamentavimas. Lietuvos aviatoriai, ypač sklandytojai siekia padidinti pereinamąjį aukštį bent iki 6000 pėdų (2 000 m.), taip sudarant galimybę saugiai sklandyti tarp šiaurės ir pietų Lietuvos. Po Kauno tarptautinio oro uosto valdomosios erdvės TMA B rytinės ir Vilniaus tarptautinio oro uosto valdomosios erdvės TMA B vakarinės dalių sankirta esančio nevaldomos G oro erdvės „koridoriaus“ viršutinė tesiekia 3000 pėdų. Didelėje teritorijoje, šiaurėje beveik siekiančioje Ukmergę, pietuose – Aukštadvarį (Trakų r.) orlaivių skrydžiai yra ženkliai apriboti Kauno ir Vilniaus tarptautinių oro uostų TMA B erdvės reikalavimais, pagal kuriuos nevaldomajai oro erdvei (G klasės oro erdvė) yra priskirti tik aukščiai žemiau 3000 pėdų virš jūros lygio. Tokia valdomosios oro erdvės struktūra palieka tik siaurą ir žemą G klasės oro erdvės ruožą tarp Kauno ir Vilniaus oro uostų TMA B zonų, per kurį turi vykti visas bendrosios aviacijos eismas tarp šiaurinės ir pietinės Lietuvos dalies. Šis valdomos oro erdvės TMA B zonavimas (vadinamasis „Elektrėnų koridorius“) apsunkina bendrosios bei sportinės aviacijos, ypač sklandytuvų, taip pat karšto oro balionų skrydžius, sportininkų treniruotes, nacionalinių bei tarptautinių varžybų organizavimą, neigiamai veikia skrydžių saugą.

Tokia oro erdvės struktūra faktiškai neleidžia vykdyti skrydžių sklandytuvais, kuriems dėl jų specifikos skrendant maršrutinius skrydžius 1000 m. aukščio „lubų“, šios sąlygos neužtikrina pakankamo saugos lygio praskristi šią zoną (Elektrėnų koridorius).

Siūlomi pokyčiai sumažintų darbo krūvį ir reglamentuojančioms institucijoms, kurioms tektų nagrinėti mažiau bendrosios aviacijos prašymų rezervuoti valdomąją oro erdvę.

Šio oro erdvės reglamentavimo tobulinimą stabdo daugiausiai įvairios biurokratinės kliūtys, tebesitęsianti atsakingų institucijų reforma ir savo eilės teisėkūros procese laukiantys teisės aktai.

Olimpinio judėjimo 100-metis

Šiemet Lietuvoje minimas Olimpinio judėjimo 100-metis, kurio proga Lietuvos tautinis olimpinis komitetas kartu su tvaraus judumo platforma ir mobiliąja programėle „Walk15“ organizuoja ėjimo iššūkį ir kviečia jame dalyvauti viso pasaulio lietuvius.

Plačiau:https://www.ltok.lt/olimpinio-judejimo-100-meciui-lietuvoje-pamineti-kvietimas-prisijungti-prie-ejimo-issukio/

Ultralengvųjų ir paramotorių orlaivių komisijos (CIMA) posėdis

Trys dienos diskusijų Kaune apie aviacijos sporto ateitį: Lietuvos aviacijos gimtinėje vasario 22-24 d. vyksta Tarptautinės aeronautikos federacijos (angl. FAI - World Air Sports Federation) ultralengvųjų ir paramotorių orlaivių komisijos (CIMA) posėdis.
Lietuvos Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija ir, ypač, Rytis Paliulis su nedidele Lietuvos aeroklubo pagalba surengė labai aukšto lygio tarptautinį renginį, kuriame, be komisijos narių iš viso pasaulio - nuo Japonijos iki JAV, nuo Australijos iki Suomijos, dalyvavo ir FAI generalinis sekretorius Marcus Haugeny.
Nuotraukose: FAI komisijos vadovybė ir visi nariai.

Lietuvos tautinio olimpinio komiteto generalinė asamblėja

Šiandien, vasario 23 d. vyksta Lietuvos tautinio olimpinio komiteto generalinė asamblėja.
Asamblėja - eilinė, tačiau šie metai Lietuvos olimpiniam judėjimui tikrai ne eiliniai. Lygiai prieš 100 metų, 1924-aisiais Lietuvos rinktinė debiutavo olimpinėse žaidynėse, kurios tais metais vyko Paryžiuje. Šiemet olimpinės žaidynės vėl vyks šiame mieste.
Nepaisant atletinių pastangų, kurių reikia sportinių skrydžių vykdymui, aviacija nepatenka į olimpinių sporto šakų sąrašą (nors LAK turi balso teisę LTOK asamblėjoje), tačiau tarpukariu vykusioje Lietuvos tautinėje olimpiadoje buvo ir aviacijos rungtys.
Sveikiname kolegas su svarbiu jubiliejumi, linkime sėkmės įveikiant iššūkius ir sergame už Lietuvos olimpiečius, šiemet vėl vykstančius į Paryžių!
Image

Lietuvos Aeroklubas

Įmonės kodas: 190776531
Adresas: Sporto g. 11, LT-09238, Vilnius
info@aeroclub.lt

Laisvė
ir gyvenimas ore

Sekite Mus:

MEMBERSINCE 1931

MEMBER
SINCE 1931