FAI licencijų išdavimo tvarkos pokyčiai

Birželio 20 d. LAK taryba patvirtino naujus FAI sportinių licencijų išdavimo tarifus.

Nuo 2024 m. sausio 1 d. šios licencijos jaunučiams - sportininkams iki 18 metų - bus išduodamos nemokamai, jauniams (18-25 m.) – už pusę kainos.

Atsižvelgiant į daugiamečius infliacijos rodiklius bei tai, jog daugelį metų šių licencijų išdavimo kaina nekito, LAK taryba nusprendė FAI licencijos kainą padidinti iki 30 eurų.

2023 Liepos 15d. Kauno aviacijos šventė - Skrydžiui per Atlantą - 90

 

Liepos 15 d. visų akys kils aukštyn, nes S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome vyks tradicinė Kauno aviacijos šventė! Ši šventė yra labai laukta ir kasmet pritraukia daug dėmesio.

Šioje aviacijos šventėje dalyvaus dešimtys orlaivių pilotų, akrobatinių skrydžių asų ir talentingų muzikantų, kurie pristatys įspūdingą šou tiek dangaus skrydžių metu, tiek ant žemės.Šiais metais šventė yra ypatinga, nes minėsime S. Dariaus ir S. Girėno legendarinį skrydį per Atlantą, kuris įvyko prieš 90 metų. Tai buvo išskirtinis istorinis įvykis, kuris prisidėjo prie aviacijos vystymosi ir padėjo įtvirtinti Lietuvos vardą pasaulio žemėlapyje. Šią svarbią 90-ąsias metines atšvęsime su dideliu dėmesiu ir pagarbos jausmu.

Taigi, pasiruoškite Liepos 15 d. ir atvykite į S. Dariaus ir S. Girėno aerodromą Kaune, kad galėtumėte dalyvauti šioje ypatingoje Kauno aviacijos šventėje ir švęsti S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio per Atlantą 90-ąsias metines!

Vieta: S. Dariaus ir S. Girėno aerodromas, Kaunas

Šaltinis: Kauno miesto savivaldybė

Organizatorius: Kauno miesto savivaldybė

Daugiau informacijos: KAUNO AVIACIJOS ŠVENTĖ’23 – Facebook

Bandymai spręsti naujosios skrydžių į tarptautinius Lietuvos oro uostus tvarkos sukeltas problemas

IMG 20230609 134708 1

Ar tikrai reikia tokios tvarkos, kad norintys atskristi į tarptautinius Lietuvos oro uostus turi apie tokius savo ketinimus pranešti bent prieš parą ir kantriai laukti leidimo? Kaip tokios idėjos dera su valstybės pastangomis plėsti verslo skrydžių geografiją ir skatinti verslo žmonių skrydžius į Lietuvą? Ką daryti avarinėje situacijoje ar pavojingose meteorologinėse sąlygose atsidūrusiam pilotui, neturinčiam tokio leidimo ir negalinčiam leistis paprastame aerodrome? Tokios ir panašios mintys bei daug pagrįsto susirūpinimo kilo ne vienam tiek mūsų šalies, tiek užsienio aviatoriui, paskaičius gegužės pradžioje valstybės įmonės „Lietuvos oro uostai“ paskelbtus reikalavimus skrydžiams į tarptautinius mūsų šalies oro uostus.

Aiškindamiesi šių taisyklių atsiradimo priežastis bei mėgindami ieškoti aviatorių interesus tenkinančio kompromiso Lietuvos aeroklubo prezidentas Arūnas Gražulis ir Lietuvos lėktuvų savininkų ir pilotų asociacijos prezidentas Benas Laurinaitis su šalies aviatorių delegacija š.m. birželio 9 d. susitiko su VĮ „Lietuvos oro uostai“ vadovybe bei naujųjų taisyklių kūrėjais.

Šis reikalavimų rinkinys, aviacijos žargonu trumpinamas kaip „PPR“ (išankstinio leidimo reikalavimas, angl. Prior Permission Required) nustato, jog visi nereguliariais skrydžiais skrendantys orlaiviai, norintys nusileisti Kauno, Palangos ar Vilniaus tarptautiniuose oro uostuose, turi ne mažiau nei prieš 24 valandas pateikti prašymą gauti atitinkamą leidimą. Tokia tvarka smarkiai apsunkina aviatorių veiklą, kuriems iki šiol pakakdavo pateikti skrydžio planą, esant poreikiui tai buvo galima padaryti ir jau esant ore.

Nors tokio sprendimo priežasčių sąraše nurodomas visas rinkinys priežasčių – nuo neva didelio orlaivių parkavimo vietų oro uostuose užimtumo iki poreikio įgyvendinti ES sankcijas prieš atitinkamuose sąrašuose esančius su Rusiją valdančio režimo vykdoma agresija Ukrainoje susijusius asmenis. Visgi, sprendžiant iš su naująja tvarka susidūrusių aviatorių patirčių, susiklosčiusi situacija yra panašesnė žvirblių medžioklę patrankomis – mėginant nubausti kelias dešimtis Šengeno erdvėje esančių Rusiją valdančio diktatoriaus parankinių, gyvenimas apsunkintas daugeliui Lietuvos aviatorių. Kai kurios naująja tvarka numatytos priemonės, neva turinčios sumažinti aviatoriams sukeliamus sunkumus, pavyzdžiui galimybė PPR netaikyti konkrečiame oro uoste bazuojamiems orlaiviams, jau iš pirmo žvilgsnio atrodo diskriminacinėmis visų kitų Lietuvoje ir Europos Sąjungoje teisėtai eksploatuojamų orlaivių ir jų savininkų atžvilgiu.

Susitikimo su „Lietuvos oro uostų“ vadovybe LAK ir AOPA Lietuva atstovai aptarė galimybes pasiekti Europos Sąjungos nustatytus sankcijų tikslus kartu nenubaudžiant visų aviatorių. Per artimiausias savaites šioje srityje tikimasi konkrečios pažangos ir visų suinteresuotų šalių teisėtus interesus tenkinančių sprendimų.

Naujoji atvykimo į tarptautinius Lietuvos oro uostus tvarka.

Aleksandro Jonušo taurės varžybos Pociūnų aerodrome

Šiemet, gegužės 20 d. Pociūnuose surengtos Lietuvos sklandymo veteranų Aleksandro Jonušo varžybos vyko jau šeštą kartą. Dėl prizų susikovė 44 pilotai iš Akmenės, Alytaus, Biržų, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio. Tarp jų – aviacijos legenda, 97 –erių metų vilnietis Zigmas Polinauskas.
Varžybų dalyvius su saugos instruktoriais dviviečiais sklandytuvais „Blanik“, „Bocian“, „Marianne” ar senoviniu, egzotišku, atvira kabina "Slingsby“ į 300 m aukštį kėlė lėktuvai „Wilga“ ir „Robin“., Skrydžio tikslas vienas – leidžiantis sklandytuvo ratuku paliesti tarp ženklų ištemptą virvutę. Nugalėjo Algirdas Šiožinys, antras – Kastytis Tamulaitis, trečias – Kęstutis Miliūnas. Pereinamąją taurę iškovojo ESAG (Eksperimentinė sportinės aviacijos gamykla) komanda, kurios garbę gynė buvę Prienų sklandytuvų gamyklos lakūnai bandytojai: K. Miliūnas, A. Šiožinys, Vytautas Šliumba. Antra – Klaipėdos (Mindaugas Baleika, Romualdas Hiksa, Algimantas Kiškis), trečia – Vilniaus (Saulius Burneika, Algimantas Miklaševičius, E. Ramelienė) komanda.

NATO VIRŠŪNIŲ SUSITIKIMAS VILNIUJE - ĮSTEIGTOS LAIKINOS DRAUDŽIAMOS ZONOS

Siekiant užtikrinti Lietuvos Respublikos oro erdvės kontrolę ir saugumą NATO viršūnių susitikimo Vilniuje metu, Susisiekimo ministro 2004 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 3-353 įsteigtos laikinos draudžiamos zonos (NATO viršūnių susitikimo saugoma teritorija):
EYP129 LITSUM nuo š.m. liepos 11 d. 0900 UTC iki liepos 12 d. 1100 UTC;
EYP120, EYP121, EYP122, EYP123, EYP124, EYP125, EYP126, EYP127, EYP128 LITEXPO nuo š.m. liepos 7 d. iki 13 d

Prisidėkite prie Lietuvos aviacijos plėtros - paremkite Lietuvos aeroklubą

Kviečiame visus, neabejingus aviacijai ir jos bendruomenei, prisidėti prie Lietuvos aviacijos plėtros ir 1,2% nuo Jūsų gyventojų pajamų mokesčio (GPM) skirti Lietuvos aeroklubui.

Elektroninio deklaravimo sistemoje (EDS) prašymą skirti paramą užpildysite lengvai ir greitai: naudodamiesi naujuoju paramos vedliu užtruksite vos kelias minutes. Pildydami formą paieškos langelyje įrašykite "Lietuvos aeroklubas" arba įveskite Lietuvos aeroklubo identifikacinį numerį190776531. Skiltyje „E4“ įrašykite savo pasirinktą skiriamą procentą (daugiausiai – 1,2%). Skiltyje „E5“ įrašykite kuriam laikotarpiui skiriate paramą (galima skirti laikotarpiui iki 5 metų).

Paramos gavėjo identifikacinis kodas (numeris) – 190776531

 Paramos gavėjo pavadinimas - Lietuvos aeroklubas

Valstybinė mokesčių inspekcija primena, kad Lietuvos Respublikos piliečiai ir nuolatiniai gyventojai šią paramą gali skirti keletui organizacijų. Tam, deklaruojant paramos gavėjus, pakanka nurodyti organizacijas, kurioms mokesčių mokėtojas skiria tokią paramą – pvz. 0,6% - paramos skirti karo Ukrainoje aukoms padedančioms organizacijoms, 0,3% - Lietuvos aeroklubui ir 0,3% savo aeroklubui, federacijai ar pan.

Kviečiame būti pilietiškais ir atkreipti dėmesį į galimybę nukreipti dar po 0,6% savo pernai sumokėtų mokesčių profsąjungoms bei politinėms partijoms.

Image

Lietuvos Aeroklubas

Įmonės kodas: 190776531
Adresas: Sporto g. 11, LT-09238, Vilnius
info@aeroclub.lt

Laisvė
ir gyvenimas ore

Sekite Mus:

MEMBERSINCE 1931

MEMBER
SINCE 1931