Bandymai spręsti naujosios skrydžių į tarptautinius Lietuvos oro uostus tvarkos sukeltas problemas

IMG 20230609 134708 1

Ar tikrai reikia tokios tvarkos, kad norintys atskristi į tarptautinius Lietuvos oro uostus turi apie tokius savo ketinimus pranešti bent prieš parą ir kantriai laukti leidimo? Kaip tokios idėjos dera su valstybės pastangomis plėsti verslo skrydžių geografiją ir skatinti verslo žmonių skrydžius į Lietuvą? Ką daryti avarinėje situacijoje ar pavojingose meteorologinėse sąlygose atsidūrusiam pilotui, neturinčiam tokio leidimo ir negalinčiam leistis paprastame aerodrome? Tokios ir panašios mintys bei daug pagrįsto susirūpinimo kilo ne vienam tiek mūsų šalies, tiek užsienio aviatoriui, paskaičius gegužės pradžioje valstybės įmonės „Lietuvos oro uostai“ paskelbtus reikalavimus skrydžiams į tarptautinius mūsų šalies oro uostus.

Aiškindamiesi šių taisyklių atsiradimo priežastis bei mėgindami ieškoti aviatorių interesus tenkinančio kompromiso Lietuvos aeroklubo prezidentas Arūnas Gražulis ir Lietuvos lėktuvų savininkų ir pilotų asociacijos prezidentas Benas Laurinaitis su šalies aviatorių delegacija š.m. birželio 9 d. susitiko su VĮ „Lietuvos oro uostai“ vadovybe bei naujųjų taisyklių kūrėjais.

Šis reikalavimų rinkinys, aviacijos žargonu trumpinamas kaip „PPR“ (išankstinio leidimo reikalavimas, angl. Prior Permission Required) nustato, jog visi nereguliariais skrydžiais skrendantys orlaiviai, norintys nusileisti Kauno, Palangos ar Vilniaus tarptautiniuose oro uostuose, turi ne mažiau nei prieš 24 valandas pateikti prašymą gauti atitinkamą leidimą. Tokia tvarka smarkiai apsunkina aviatorių veiklą, kuriems iki šiol pakakdavo pateikti skrydžio planą, esant poreikiui tai buvo galima padaryti ir jau esant ore.

Nors tokio sprendimo priežasčių sąraše nurodomas visas rinkinys priežasčių – nuo neva didelio orlaivių parkavimo vietų oro uostuose užimtumo iki poreikio įgyvendinti ES sankcijas prieš atitinkamuose sąrašuose esančius su Rusiją valdančio režimo vykdoma agresija Ukrainoje susijusius asmenis. Visgi, sprendžiant iš su naująja tvarka susidūrusių aviatorių patirčių, susiklosčiusi situacija yra panašesnė žvirblių medžioklę patrankomis – mėginant nubausti kelias dešimtis Šengeno erdvėje esančių Rusiją valdančio diktatoriaus parankinių, gyvenimas apsunkintas daugeliui Lietuvos aviatorių. Kai kurios naująja tvarka numatytos priemonės, neva turinčios sumažinti aviatoriams sukeliamus sunkumus, pavyzdžiui galimybė PPR netaikyti konkrečiame oro uoste bazuojamiems orlaiviams, jau iš pirmo žvilgsnio atrodo diskriminacinėmis visų kitų Lietuvoje ir Europos Sąjungoje teisėtai eksploatuojamų orlaivių ir jų savininkų atžvilgiu.

Susitikimo su „Lietuvos oro uostų“ vadovybe LAK ir AOPA Lietuva atstovai aptarė galimybes pasiekti Europos Sąjungos nustatytus sankcijų tikslus kartu nenubaudžiant visų aviatorių. Per artimiausias savaites šioje srityje tikimasi konkrečios pažangos ir visų suinteresuotų šalių teisėtus interesus tenkinančių sprendimų.

Naujoji atvykimo į tarptautinius Lietuvos oro uostus tvarka.

Aleksandro Jonušo taurės varžybos Pociūnų aerodrome

Šiemet, gegužės 20 d. Pociūnuose surengtos Lietuvos sklandymo veteranų Aleksandro Jonušo varžybos vyko jau šeštą kartą. Dėl prizų susikovė 44 pilotai iš Akmenės, Alytaus, Biržų, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio. Tarp jų – aviacijos legenda, 97 –erių metų vilnietis Zigmas Polinauskas.
Varžybų dalyvius su saugos instruktoriais dviviečiais sklandytuvais „Blanik“, „Bocian“, „Marianne” ar senoviniu, egzotišku, atvira kabina "Slingsby“ į 300 m aukštį kėlė lėktuvai „Wilga“ ir „Robin“., Skrydžio tikslas vienas – leidžiantis sklandytuvo ratuku paliesti tarp ženklų ištemptą virvutę. Nugalėjo Algirdas Šiožinys, antras – Kastytis Tamulaitis, trečias – Kęstutis Miliūnas. Pereinamąją taurę iškovojo ESAG (Eksperimentinė sportinės aviacijos gamykla) komanda, kurios garbę gynė buvę Prienų sklandytuvų gamyklos lakūnai bandytojai: K. Miliūnas, A. Šiožinys, Vytautas Šliumba. Antra – Klaipėdos (Mindaugas Baleika, Romualdas Hiksa, Algimantas Kiškis), trečia – Vilniaus (Saulius Burneika, Algimantas Miklaševičius, E. Ramelienė) komanda.

NATO VIRŠŪNIŲ SUSITIKIMAS VILNIUJE - ĮSTEIGTOS LAIKINOS DRAUDŽIAMOS ZONOS

Siekiant užtikrinti Lietuvos Respublikos oro erdvės kontrolę ir saugumą NATO viršūnių susitikimo Vilniuje metu, Susisiekimo ministro 2004 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 3-353 įsteigtos laikinos draudžiamos zonos (NATO viršūnių susitikimo saugoma teritorija):
EYP129 LITSUM nuo š.m. liepos 11 d. 0900 UTC iki liepos 12 d. 1100 UTC;
EYP120, EYP121, EYP122, EYP123, EYP124, EYP125, EYP126, EYP127, EYP128 LITEXPO nuo š.m. liepos 7 d. iki 13 d

Prisidėkite prie Lietuvos aviacijos plėtros - paremkite Lietuvos aeroklubą

Kviečiame visus, neabejingus aviacijai ir jos bendruomenei, prisidėti prie Lietuvos aviacijos plėtros ir 1,2% nuo Jūsų gyventojų pajamų mokesčio (GPM) skirti Lietuvos aeroklubui.

Elektroninio deklaravimo sistemoje (EDS) prašymą skirti paramą užpildysite lengvai ir greitai: naudodamiesi naujuoju paramos vedliu užtruksite vos kelias minutes. Pildydami formą paieškos langelyje įrašykite "Lietuvos aeroklubas" arba įveskite Lietuvos aeroklubo identifikacinį numerį190776531. Skiltyje „E4“ įrašykite savo pasirinktą skiriamą procentą (daugiausiai – 1,2%). Skiltyje „E5“ įrašykite kuriam laikotarpiui skiriate paramą (galima skirti laikotarpiui iki 5 metų).

Paramos gavėjo identifikacinis kodas (numeris) – 190776531

 Paramos gavėjo pavadinimas - Lietuvos aeroklubas

Valstybinė mokesčių inspekcija primena, kad Lietuvos Respublikos piliečiai ir nuolatiniai gyventojai šią paramą gali skirti keletui organizacijų. Tam, deklaruojant paramos gavėjus, pakanka nurodyti organizacijas, kurioms mokesčių mokėtojas skiria tokią paramą – pvz. 0,6% - paramos skirti karo Ukrainoje aukoms padedančioms organizacijoms, 0,3% - Lietuvos aeroklubui ir 0,3% savo aeroklubui, federacijai ar pan.

Kviečiame būti pilietiškais ir atkreipti dėmesį į galimybę nukreipti dar po 0,6% savo pernai sumokėtų mokesčių profsąjungoms bei politinėms partijoms.

LIETUVOS AEROKLUBO METINĖ ATASKAITINĖ – NERINKIMINĖ KONFERENCIJA

Informuojame, kad šių metų balandžio 22d. 12.00val. Basanavičiaus gimnazijoje aktų salėje adresu Konarskio g. 34, LT-03127, Vilnius, vyks Lietuvos aeroklubo metinė ataskaitinė – nerinkiminė konferencija.

Kviečiame Jus dalyvauti minimoje konferencijoje. 

DARBOTVARKĖ:

12:00-13:00
1. Sveikinimo žodžiai

  1. Tylos minutė, 2022 m. mirusių aviatorių pagerbimas

  2. Aviatorių apdovanojimas S. Dariaus ir S. Girėno medaliu

  3. Bendrosios aviacijos reguliavimo pokyčiai, TKA pranešimas

  4. Nevaldomos oro erdvės regulavimo pažeidimų statistika, LTSA informacija

13:00-14:00

  1. Konferencijos darbo organų rinkimai

  2. LAK prezidento ataskaita

  3. LAK revizijos komisijos ataskaita

  4. LAK etikos komisijos ataskaita

  5. LAK auditoriaus ataskaita

  6. LAK tarybos sudėties tvirtinimas

  7. Delegatų į eilinę LAK konferenciją delegavimo normų tvirtinimas

  8. Kiti klausimai

Tamsūs debesys Lietuvos aviacijos padangėje: uždaromos net trys B. Oškinio vaikų aviacijos eskadrilės

Lietuvos aeroklubas reiškia didelį nerimą dėl viešojoje erdvėje pasirodžiusios informacijos, jog Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras uždaro net tris Broniaus Oškinio vaikų aviacijos eskadrilės.

Pranešimas apie tai, kad uždaromos Alytaus, Kauno ir Vilniaus eskadrilės kovo 9 d. pasirodė Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro interneto svetainėje. Jauniesiems pilotams tęsti sportinę veiklą siūloma Marijampolės arba Zarasų eskadrilėse.

Pranešimas: https://www.lmnsc.lt/broniaus-oskinio-vaiku-aviacijos-akademija/

Vaikų aviacija ir vaikų sklandymas – unikalus Lietuvos aviacijos ir sporto pasiekimas, pradėtas kurti ir išplėtotas žymaus aviatoriaus ir aviakonstruktoriaus Broniaus Oškinio bei kitų Lietuvos aviatorių pastangomis. Vaikų sklandymo mokyklose vaikai išmoksta ne tik sklandyti; jie įgyja ir daug praktinių žinių apie fiziką, mechaniką, ugdo charakterį ir discipliną, komandinio darbo įgūdžius. Baigusieji vaikų sklandymo mokyklas dažnai pasirenka įvairias aviacines ar technines profesijas – būtent tas profesijas, kurių specialistų šiuo metu mūsų šalyje itin trūksta ir, kaip matome iš rinkos bei švietimo sistemos vystymosi prognozių, ateityje truks dar labiau.

Šiame kontekste sprendimas uždaryti net tris iš vienuolikos vaikų sklandymo eskadrilių, nesvarbu kokiais argumentais būtų motyvuojamas, yra mažų mažiausiai neatsakingas; neatsakingas tiek prieš vaikus, tiek ir prieš Lietuvos, kaip aviacinės, sportinės ir technologiškai išsivysčiusios valstybės perspektyvas.

Image

Lietuvos Aeroklubas

Įmonės kodas: 190776531
Adresas: Sporto g. 11, LT-09238, Vilnius
info@aeroclub.lt

Laisvė
ir gyvenimas ore

Sekite Mus:

MEMBERSINCE 1931

MEMBER
SINCE 1931