Lietuvos oro erdvėje atsiras koridorius (Ribojamoji oro erdvė) kariniams bepiločiams

Pietvakarių Lietuvos oro erdvėje jau šiemet planuojamas nustatyti specialus kariniams bepiločiams orlaiviams skirtas oro erdvės koridorius – tokius oro erdvės naudojimo tvarkos pakeitimus š. m. gegužės 2 d. aptarė Lietuvos aeroklubo ir Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų atstovai.

Lietuvos kariuomenė stiprina bepiločių orlaivių pajėgumus, jų veikimo galimybes bei siekia tobulinti bendradarbiavimą su civiliais aviatoriais. Pasienio ruožo kontrolės stiprinimui, vykdant žvalgybą iš oro su bepiločiais orlaiviais, kariškiai nuo Kazlų Rūdos poligono (EYD-12) iki vakarinės šalies sienos pageidauja nustatyti siaurą oro koridorių (ribojamąją oro erdvę). Šis koridorius būtų aktyvuojamas tik esant poreikiui vykdyti karines misijas.

Susitikime dalyvavęs Lietuvos sklandymo sporto federacijos prezidentas Linas Miežlaiškis išreiškė sklandytojų susirūpinimą dėl galimų sunkumų sklandytojams – būtent vakarinėmis Kauno apylinkėmis driekiasi daugelis tolimesnių sklandymo maršrutų tarp rytų, pietų ir vakarų Lietuvos, o numatomos koridoriaus ribos iš dalies persidengia su sklandytuvų „darbo erdve“.

Kariškiai pristatė savo siekį stiprinant šalies saugumą kiek galima mažiau apriboti civilinės aviacijos veiklą. Jų teigimu, planuojamas oro erdvės koridorius neturėtų kelti didelių sunkumų – kariškiai pagal planuojamą nustatyti tvarką įsipareigoja paraišką dėl koridoriaus aktyvavimo pateikti iš vakaro, o pasinaudoję ar baigę atitinkamą misiją – atšaukti oro erdvės apribojimus.  Kariškiai taip pat akcentavo, jog esant galimybėms bepiločių orlaivių skrydžius jie vykdo valdomojoje oro erdvėje aukštyje, kuris yra virš 95 skrydžio lygio, todėl planuojamas koridorius bus naudojamas tik tuo atveju, kai nebus galimybės skristi valdomoje oro erdvėje.

Planuojamas oro erdvės koridorius ir numatoma jo naudojimo tvarka neturėtų sukelti sunkumų ir Marijampolės aviatoriams – tokį įsitikinimą susitikimo metu išreiškė Marijampolės aeroklubo, administruojančio už keliolikos kilometrų į pietus nuo planuojamo koridoriaus esantį Sasnavos aerodromą direktorius Alvydas Danilaitis. Analogišką nuostatą oro balionų pilotų požiūrio klausimu patvirtinto ir Lietuvos oreivių federacijos prezidentas Vytautas Sviderskis.

Lietuvos aeroklubo prezidento Arūno Gražulio siūlymu susitikimo dalyviai sutarė parengti neformalų memorandumą dėl numatomo įsteigti oro erdvės koridoriaus, kuris taptų rekomendacijoms tiek pilotams, ketinantiems skristi Pietvakarių Lietuvos nevaldomoje oro erdvėje, tiek ir kariškiams, planuojantiems karinius bepiločius skrydžius.

Lietuvos aeroklubas mini 95-ąjį jubiliejų!

1927 m. gegužės 1 d. Kaune buvo įsteigtas visus tuometinius civilinius pilotus bei aviacijos entuziastus vienijanti organizacija - Lietuvos Aero Klubas.
 
Lietuvos aeroklubas savo veiklą pradėjo nuo visuomenės informuotumo apie aviaciją didinimo, pilotų rengimo, civilinės aviacijos skrydžių populiarinimo, aviacijos švenčių organizavimo. Netrukus veiklas papildė sklandymas, aviamodeliavimas, kiek vėliau – parašiutų sportas. Būtent globojant ir remiant LAK buvo pagaminti pirmieji lietuviški sklandytuvai, savo lėšomis LAK įsigijo pirmą ir vienintelį tarpukario Lietuvoje malūnsparnį, kartu su Raudonuoju Kryžiumi buvo pradėjęs teikti oro greitosios pagalbos paslaugas.
 
LAK taip pat užsiėmė ir švietėjiška veikla – leido originalias bei verstines knygas aviacine tematika, o 1935-1940 metais – ir žurnalą „Lietuvos sparnai“. Tarpukariu labai populiariomis buvo įvairiose Lietuvos vietovėse aeroklubo organizuotos aviacijos šventės. 1929-1940 m. surengtos 44 tokios šventės, jose dalyvavo bent 35 tūkst. žmonių, lėktuvais paskraidinta daugiau nei 2,5 tūkst. keleivių. LAK iniciatyva į 1938 metų liepą Kaune vykusių Tautinės olimpiados rungčių sąrašą buvo įtrauktos ir pirmosios stambios orinio sporto šakų varžybos.
 
1940 m. turėjo skyrius Biržuose, Panevėžyje, Ukmergėje, Zarasuose, kuriuose buvo 10 lėktuvų, 21 sklandytuvas.
 
1931 m. LAK tapo Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (FAI) nariu. LAK iniciatyva 1935 m. birželio 28-29 d. įvyko pirmoji Baltijos Šalių (Suomija, Estija, Latvija, Lietuva - SELL) aeroklubų atstovų konferencija.
Klubo lėšas sudarė pajamos iš aviacijos švenčių, loterijų, mokestis už skraidymo mokslą, nario mokestis bei visuomenės aukos.
 
Per nepilną pusantro savo veiklos dešimtmetį Lietuvos Aero Klubas tapo pagrindiniu aviacijos populiarintoju, aviacinės žinios nešėju, užauginusi nepaprastą kartą talentingų kūrėjų ir skraidytojų, ypatingai praturtinusių Lietuvos aviacijos istoriją.
 
Nors sovietinė okupacija nutraukė Lietuvos aeroklubo veiklą, tačiau jau 1958 m. Lietuvos aviatoriai rado būdus kaip atkurti visuomeninį aeroklubą, įkurti sporto federaciją. Pilnavertis Lietuvos aeroklubas buvo atkurtas 1989 m. kovo 18 d. Jau po keleto metų, 1992 m. rugsėjo 16–17 d. buvo atkurta Lietuvos aeroklubo narystė FAI.
 
95-ąjį jubiliejų Lietuvos aeroklubas pasitinka vienydamas 13 aviacijos federacijų, 19 aeroklubų, daugiau nei 3 tūkst. aviacijos entuziastų.
 
(Nuotrauka: Lietuvos aviacijos muziejus|LIMIS)

Prisidėkite prie Lietuvos aviacijos plėtros - paremkite Lietuvos aeroklubą

Kviečiame visus, neabejingus aviacijai ir jos bendruomenei, prisidėti prie Lietuvos aviacijos plėtros skiriant 1,2% nuo Jūsų gyventojų pajamų mokesčio (GPM).

 Elektroninio deklaravimo sistemoje (EDS) prašymą skirti paramą užpildysite lengvai ir greitai: naudodamiesi naujuoju paramos vedliu užtruksite vos kelias minutes. Pildydami formą paieškos langelyje įrašykite "Lietuvos aeroklubas" arba įveskite Lietuvos aeroklubo identifikacinį numerį190776531. Skiltyje „E4“ įrašykite savo pasirinktą skiriamą procentą (daugiausiai – 1,2%). Skiltyje „E5“ įrašykite kuriam laikotarpiui skiriate paramą (galima skirti laikotarpiui iki 5 metų).

Paramos gavėjo identifikacinis kodas (numeris) – 190776531

 Paramos gavėjo pavadinimas - Lietuvos aeroklubas

Valstybinė mokesčių inspekcija primena, kad Lietuvos Respublikos piliečiai ir nuolatiniai gyventojai šią paramą gali skirti keletui organizacijų. Tam, deklaruojant paramos gavėjus, pakanka nurodyti organizacijas, kurioms mokesčių mokėtojas skiria tokią paramą – pvz. 0,6% - paramos skirti karo Ukrainoje aukoms padedančioms organizacijoms, 0,3% - Lietuvos aeroklubui ir 0,3% savo aeroklubui, federacijai ar pan.

Kviečiame būti pilietiškais ir atkreipti dėmesį į galimybę nukreipti dar po 0,6% savo pernai sumokėtų mokesčių profsąjungoms bei politinėms partijoms.

Svarbu visiems aviacinių paslaugų teikėjams: dėl aviacinių paslaugų teikimo Rusijos fiziniams ir juridiniams asmenims

Primename, jog reaguojant į Rusijos agresiją prieš Ukrainą įvestos Europos Sąjungos sankcijos Rusijos juridiniams ir fiziniams asmenims apima ir aviacijos sektorių.

Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) paskelbtame sankcijų išaiškinime nurodoma, jog ES paskelbtos sankcijos reiškia, jog Europos Sąjungos fiziniai ir juridiniai asmenys negali teikti paslaugų Rusijos piliečiams, Rusijos piliečiams priklausantiems orlaiviams, taip pat Rusijoje registruotiems orlaiviams.

Išimtys iš šių sankcijų taikomos tik tuo atveju, jei mokymo paslaugų gavėjas – Rusijos pilietis yra Europos Sąjungoje veikiančios aviakompanijos darbuotojas, o tokiai aviakompanijai netaikomos sankcijos. Taip pat galimos išimtys humanitariniais pagrindais. Visais kitais atvejais, pvz. jei mokymo paslaugų gavėjas – Rusijos pilietis ketina skraidyti Rusijos Federacijoje ar Rusijos Federacijoje registruotu orlaiviu, mokymo paslaugos tokiam asmeniui negali būti teikiamos;

Išsami informacija dėl sankcijų apimties ir konkrečių atvejų – klausimų ir atsakymų (Q&A) forma parengtame EASA dokumente -  Q&As Batch 2 – 29/03/22 (anglų k.).

Išrinktas naujasis LAK prezidentas

Š.m. kovo 26 d. įvykusioje Lietuvos aeroklubo metinėje ataskaitinėje konferencijoje išrinktas naujas LAK  prezidentas. Septynioliktuoju LAK prezidentu tapo Arūnas Gražulis, viešojo sektoriaus profesionalas, ultralengvųjų orlaivių ir sklandytuvų pilotas, dėstytojas.

Savo kalboje naujasis LAK prezidentas akcentavo poreikį stiprinti LAK dalyvavimą sprendžiant aviatorių bendruomenei aktualius nacionalinio reguliavimo klausimus, bendrai aviatorių ir valstybės institucijų pastangomis ieškoti visoms pusėms naudingų kompromisų oro erdvės naudojimo, aviacijos sporto finansavimo, aviacijos sporto rėmimo ir kitais klausimais, skatinti aviacijos bendruomenės atsinaujinimą, jaunimo įsitraukimą, didinti LAK matomumą viešojoje erdvėje, tęsti ankstesnių LAK vadovų pradėtus darbus.

Lietuvos aeroklubo metinė ataskaitinė – rinkiminė konferencija

Lietuvos aeroklubo metinė ataskaitinė – rinkiminė konferencija

Informuojame, jog Lietuvos aeroklubo metinė ataskaitinė – rinkiminė konferencija vyks šių metų kovo 26d. 13.00 val. (registracija 12.15-13.00 val.) Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro aktų salėje, adresu Žirmūnų g. 1B, LT-09101, Vilnius.

Image

Lietuvos Aeroklubas

Įmonės kodas: 190776531
Adresas: Sporto g. 11, LT-09238, Vilnius
info@aeroclub.lt

Laisvė
ir gyvenimas ore

Sekite Mus:

MEMBERSINCE 1931

MEMBER
SINCE 1931