Birželio 20 d. LAK taryba patvirtino naujus FAI sportinių licencijų išdavimo tarifus.
Nuo 2024 m. sausio 1 d. šios licencijos jaunučiams - sportininkams iki 18 metų - bus išduodamos nemokamai, jauniams (18-25 m.) – už pusę kainos.
Atsižvelgiant į daugiamečius infliacijos rodiklius bei tai, jog daugelį metų šių licencijų išdavimo kaina nekito, LAK taryba nusprendė FAI licencijos kainą padidinti iki 30 eurų.
Liepos 15 d. visų akys kils aukštyn, nes S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome vyks tradicinė Kauno aviacijos šventė! Ši šventė yra labai laukta ir kasmet pritraukia daug dėmesio.
Šioje aviacijos šventėje dalyvaus dešimtys orlaivių pilotų, akrobatinių skrydžių asų ir talentingų muzikantų, kurie pristatys įspūdingą šou tiek dangaus skrydžių metu, tiek ant žemės.Šiais metais šventė yra ypatinga, nes minėsime S. Dariaus ir S. Girėno legendarinį skrydį per Atlantą, kuris įvyko prieš 90 metų. Tai buvo išskirtinis istorinis įvykis, kuris prisidėjo prie aviacijos vystymosi ir padėjo įtvirtinti Lietuvos vardą pasaulio žemėlapyje. Šią svarbią 90-ąsias metines atšvęsime su dideliu dėmesiu ir pagarbos jausmu.
Taigi, pasiruoškite Liepos 15 d. ir atvykite į S. Dariaus ir S. Girėno aerodromą Kaune, kad galėtumėte dalyvauti šioje ypatingoje Kauno aviacijos šventėje ir švęsti S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio per Atlantą 90-ąsias metines!
Vieta: S. Dariaus ir S. Girėno aerodromas, Kaunas
Šaltinis: Kauno miesto savivaldybė
Organizatorius: Kauno miesto savivaldybė
Daugiau informacijos: KAUNO AVIACIJOS ŠVENTĖ’23 – Facebook
Ar tikrai reikia tokios tvarkos, kad norintys atskristi į tarptautinius Lietuvos oro uostus turi apie tokius savo ketinimus pranešti bent prieš parą ir kantriai laukti leidimo? Kaip tokios idėjos dera su valstybės pastangomis plėsti verslo skrydžių geografiją ir skatinti verslo žmonių skrydžius į Lietuvą? Ką daryti avarinėje situacijoje ar pavojingose meteorologinėse sąlygose atsidūrusiam pilotui, neturinčiam tokio leidimo ir negalinčiam leistis paprastame aerodrome? Tokios ir panašios mintys bei daug pagrįsto susirūpinimo kilo ne vienam tiek mūsų šalies, tiek užsienio aviatoriui, paskaičius gegužės pradžioje valstybės įmonės „Lietuvos oro uostai“ paskelbtus reikalavimus skrydžiams į tarptautinius mūsų šalies oro uostus.
Aiškindamiesi šių taisyklių atsiradimo priežastis bei mėgindami ieškoti aviatorių interesus tenkinančio kompromiso Lietuvos aeroklubo prezidentas Arūnas Gražulis ir Lietuvos lėktuvų savininkų ir pilotų asociacijos prezidentas Benas Laurinaitis su šalies aviatorių delegacija š.m. birželio 9 d. susitiko su VĮ „Lietuvos oro uostai“ vadovybe bei naujųjų taisyklių kūrėjais.
Šis reikalavimų rinkinys, aviacijos žargonu trumpinamas kaip „PPR“ (išankstinio leidimo reikalavimas, angl. Prior Permission Required) nustato, jog visi nereguliariais skrydžiais skrendantys orlaiviai, norintys nusileisti Kauno, Palangos ar Vilniaus tarptautiniuose oro uostuose, turi ne mažiau nei prieš 24 valandas pateikti prašymą gauti atitinkamą leidimą. Tokia tvarka smarkiai apsunkina aviatorių veiklą, kuriems iki šiol pakakdavo pateikti skrydžio planą, esant poreikiui tai buvo galima padaryti ir jau esant ore.
Nors tokio sprendimo priežasčių sąraše nurodomas visas rinkinys priežasčių – nuo neva didelio orlaivių parkavimo vietų oro uostuose užimtumo iki poreikio įgyvendinti ES sankcijas prieš atitinkamuose sąrašuose esančius su Rusiją valdančio režimo vykdoma agresija Ukrainoje susijusius asmenis. Visgi, sprendžiant iš su naująja tvarka susidūrusių aviatorių patirčių, susiklosčiusi situacija yra panašesnė žvirblių medžioklę patrankomis – mėginant nubausti kelias dešimtis Šengeno erdvėje esančių Rusiją valdančio diktatoriaus parankinių, gyvenimas apsunkintas daugeliui Lietuvos aviatorių. Kai kurios naująja tvarka numatytos priemonės, neva turinčios sumažinti aviatoriams sukeliamus sunkumus, pavyzdžiui galimybė PPR netaikyti konkrečiame oro uoste bazuojamiems orlaiviams, jau iš pirmo žvilgsnio atrodo diskriminacinėmis visų kitų Lietuvoje ir Europos Sąjungoje teisėtai eksploatuojamų orlaivių ir jų savininkų atžvilgiu.
Susitikimo su „Lietuvos oro uostų“ vadovybe LAK ir AOPA Lietuva atstovai aptarė galimybes pasiekti Europos Sąjungos nustatytus sankcijų tikslus kartu nenubaudžiant visų aviatorių. Per artimiausias savaites šioje srityje tikimasi konkrečios pažangos ir visų suinteresuotų šalių teisėtus interesus tenkinančių sprendimų.
Naujoji atvykimo į tarptautinius Lietuvos oro uostus tvarka.