Lietuvos oro erdvėje atsiras koridorius (Ribojamoji oro erdvė) kariniams bepiločiams

Pietvakarių Lietuvos oro erdvėje jau šiemet planuojamas nustatyti specialus kariniams bepiločiams orlaiviams skirtas oro erdvės koridorius – tokius oro erdvės naudojimo tvarkos pakeitimus š. m. gegužės 2 d. aptarė Lietuvos aeroklubo ir Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų atstovai.

Lietuvos kariuomenė stiprina bepiločių orlaivių pajėgumus, jų veikimo galimybes bei siekia tobulinti bendradarbiavimą su civiliais aviatoriais. Pasienio ruožo kontrolės stiprinimui, vykdant žvalgybą iš oro su bepiločiais orlaiviais, kariškiai nuo Kazlų Rūdos poligono (EYD-12) iki vakarinės šalies sienos pageidauja nustatyti siaurą oro koridorių (ribojamąją oro erdvę). Šis koridorius būtų aktyvuojamas tik esant poreikiui vykdyti karines misijas.

Susitikime dalyvavęs Lietuvos sklandymo sporto federacijos prezidentas Linas Miežlaiškis išreiškė sklandytojų susirūpinimą dėl galimų sunkumų sklandytojams – būtent vakarinėmis Kauno apylinkėmis driekiasi daugelis tolimesnių sklandymo maršrutų tarp rytų, pietų ir vakarų Lietuvos, o numatomos koridoriaus ribos iš dalies persidengia su sklandytuvų „darbo erdve“.

Kariškiai pristatė savo siekį stiprinant šalies saugumą kiek galima mažiau apriboti civilinės aviacijos veiklą. Jų teigimu, planuojamas oro erdvės koridorius neturėtų kelti didelių sunkumų – kariškiai pagal planuojamą nustatyti tvarką įsipareigoja paraišką dėl koridoriaus aktyvavimo pateikti iš vakaro, o pasinaudoję ar baigę atitinkamą misiją – atšaukti oro erdvės apribojimus.  Kariškiai taip pat akcentavo, jog esant galimybėms bepiločių orlaivių skrydžius jie vykdo valdomojoje oro erdvėje aukštyje, kuris yra virš 95 skrydžio lygio, todėl planuojamas koridorius bus naudojamas tik tuo atveju, kai nebus galimybės skristi valdomoje oro erdvėje.

Planuojamas oro erdvės koridorius ir numatoma jo naudojimo tvarka neturėtų sukelti sunkumų ir Marijampolės aviatoriams – tokį įsitikinimą susitikimo metu išreiškė Marijampolės aeroklubo, administruojančio už keliolikos kilometrų į pietus nuo planuojamo koridoriaus esantį Sasnavos aerodromą direktorius Alvydas Danilaitis. Analogišką nuostatą oro balionų pilotų požiūrio klausimu patvirtinto ir Lietuvos oreivių federacijos prezidentas Vytautas Sviderskis.

Lietuvos aeroklubo prezidento Arūno Gražulio siūlymu susitikimo dalyviai sutarė parengti neformalų memorandumą dėl numatomo įsteigti oro erdvės koridoriaus, kuris taptų rekomendacijoms tiek pilotams, ketinantiems skristi Pietvakarių Lietuvos nevaldomoje oro erdvėje, tiek ir kariškiams, planuojantiems karinius bepiločius skrydžius.

Image

Lietuvos Aeroklubas

Įmonės kodas: 190776531
Adresas: Sporto g. 11, LT-09238, Vilnius
info@aeroclub.lt

Laisvė
ir gyvenimas ore

Sekite Mus:

MEMBERSINCE 1931

MEMBER
SINCE 1931