NATO VIRŠŪNIŲ SUSITIKIMAS VILNIUJE - ĮSTEIGTOS LAIKINOS DRAUDŽIAMOS ZONOS

Siekiant užtikrinti Lietuvos Respublikos oro erdvės kontrolę ir saugumą NATO viršūnių susitikimo Vilniuje metu, Susisiekimo ministro 2004 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 3-353 įsteigtos laikinos draudžiamos zonos (NATO viršūnių susitikimo saugoma teritorija):
EYP129 LITSUM nuo š.m. liepos 11 d. 0900 UTC iki liepos 12 d. 1100 UTC;
EYP120, EYP121, EYP122, EYP123, EYP124, EYP125, EYP126, EYP127, EYP128 LITEXPO nuo š.m. liepos 7 d. iki 13 d

Prisidėkite prie Lietuvos aviacijos plėtros - paremkite Lietuvos aeroklubą

Kviečiame visus, neabejingus aviacijai ir jos bendruomenei, prisidėti prie Lietuvos aviacijos plėtros ir 1,2% nuo Jūsų gyventojų pajamų mokesčio (GPM) skirti Lietuvos aeroklubui.

Elektroninio deklaravimo sistemoje (EDS) prašymą skirti paramą užpildysite lengvai ir greitai: naudodamiesi naujuoju paramos vedliu užtruksite vos kelias minutes. Pildydami formą paieškos langelyje įrašykite "Lietuvos aeroklubas" arba įveskite Lietuvos aeroklubo identifikacinį numerį190776531. Skiltyje „E4“ įrašykite savo pasirinktą skiriamą procentą (daugiausiai – 1,2%). Skiltyje „E5“ įrašykite kuriam laikotarpiui skiriate paramą (galima skirti laikotarpiui iki 5 metų).

Paramos gavėjo identifikacinis kodas (numeris) – 190776531

 Paramos gavėjo pavadinimas - Lietuvos aeroklubas

Valstybinė mokesčių inspekcija primena, kad Lietuvos Respublikos piliečiai ir nuolatiniai gyventojai šią paramą gali skirti keletui organizacijų. Tam, deklaruojant paramos gavėjus, pakanka nurodyti organizacijas, kurioms mokesčių mokėtojas skiria tokią paramą – pvz. 0,6% - paramos skirti karo Ukrainoje aukoms padedančioms organizacijoms, 0,3% - Lietuvos aeroklubui ir 0,3% savo aeroklubui, federacijai ar pan.

Kviečiame būti pilietiškais ir atkreipti dėmesį į galimybę nukreipti dar po 0,6% savo pernai sumokėtų mokesčių profsąjungoms bei politinėms partijoms.

LIETUVOS AEROKLUBO METINĖ ATASKAITINĖ – NERINKIMINĖ KONFERENCIJA

Informuojame, kad šių metų balandžio 22d. 12.00val. Basanavičiaus gimnazijoje aktų salėje adresu Konarskio g. 34, LT-03127, Vilnius, vyks Lietuvos aeroklubo metinė ataskaitinė – nerinkiminė konferencija.

Kviečiame Jus dalyvauti minimoje konferencijoje. 

DARBOTVARKĖ:

12:00-13:00
1. Sveikinimo žodžiai

  1. Tylos minutė, 2022 m. mirusių aviatorių pagerbimas

  2. Aviatorių apdovanojimas S. Dariaus ir S. Girėno medaliu

  3. Bendrosios aviacijos reguliavimo pokyčiai, TKA pranešimas

  4. Nevaldomos oro erdvės regulavimo pažeidimų statistika, LTSA informacija

13:00-14:00

  1. Konferencijos darbo organų rinkimai

  2. LAK prezidento ataskaita

  3. LAK revizijos komisijos ataskaita

  4. LAK etikos komisijos ataskaita

  5. LAK auditoriaus ataskaita

  6. LAK tarybos sudėties tvirtinimas

  7. Delegatų į eilinę LAK konferenciją delegavimo normų tvirtinimas

  8. Kiti klausimai

Tamsūs debesys Lietuvos aviacijos padangėje: uždaromos net trys B. Oškinio vaikų aviacijos eskadrilės

Lietuvos aeroklubas reiškia didelį nerimą dėl viešojoje erdvėje pasirodžiusios informacijos, jog Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras uždaro net tris Broniaus Oškinio vaikų aviacijos eskadrilės.

Pranešimas apie tai, kad uždaromos Alytaus, Kauno ir Vilniaus eskadrilės kovo 9 d. pasirodė Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro interneto svetainėje. Jauniesiems pilotams tęsti sportinę veiklą siūloma Marijampolės arba Zarasų eskadrilėse.

Pranešimas: https://www.lmnsc.lt/broniaus-oskinio-vaiku-aviacijos-akademija/

Vaikų aviacija ir vaikų sklandymas – unikalus Lietuvos aviacijos ir sporto pasiekimas, pradėtas kurti ir išplėtotas žymaus aviatoriaus ir aviakonstruktoriaus Broniaus Oškinio bei kitų Lietuvos aviatorių pastangomis. Vaikų sklandymo mokyklose vaikai išmoksta ne tik sklandyti; jie įgyja ir daug praktinių žinių apie fiziką, mechaniką, ugdo charakterį ir discipliną, komandinio darbo įgūdžius. Baigusieji vaikų sklandymo mokyklas dažnai pasirenka įvairias aviacines ar technines profesijas – būtent tas profesijas, kurių specialistų šiuo metu mūsų šalyje itin trūksta ir, kaip matome iš rinkos bei švietimo sistemos vystymosi prognozių, ateityje truks dar labiau.

Šiame kontekste sprendimas uždaryti net tris iš vienuolikos vaikų sklandymo eskadrilių, nesvarbu kokiais argumentais būtų motyvuojamas, yra mažų mažiausiai neatsakingas; neatsakingas tiek prieš vaikus, tiek ir prieš Lietuvos, kaip aviacinės, sportinės ir technologiškai išsivysčiusios valstybės perspektyvas.

Transporto kompetencijų agentūra pristatė naują savo teikiamų paslaugų įkainių apskaičiavimo modelį

Už transporto specialistų licencijavimą ir jų veiklos priežiūrą, aviacijos ūkio subjektų veiklos priežiūrą, akreditavimą ir licencijavimą atsakinga valstybės institucija – VšĮ Transporto kompetencijų agentūra – kovo 9 d. susitikime su Lietuvos aeroklubo, kitų civilinės aviacijos organizacijų atstovais pristatė naują savo paslaugų apskaičiavimo modelį.

Naujojo modelio, pagrįsto Eurocontrol‘ės praktika, esmė – paslaugų kainos nustatymas remiantis faktinėmis instancijos sąnaudomis jų teikimui (darbuotojų darbo laikas, kitos sąnaudos). Siūlomas modelis bus dinamiškas – paslaugų kainos būsimiesiems metams bus apskaičiuojamos remiantis tokių paslaugų poreikio prognoze; tuo atveju jei faktinės sąnaudos konkrečiai paslaugai pasirodys mažesnės nei suplanuotos – permokėta suma bus gražinama naudotojams (greičiausiai – išskaičiuojant iš ateinančių metų tarifo), jei didesnės – skirtumas bus įskaičiuojamas į ateinančių metų tarifą. Šį modelį TKA ketina pradėti taikyti kartu su naujai įdiegtu vidinių procesų valdymo modeliu, turėsiančiu supaprastinti ir paspartinti administracines procedūras, sumažinti jų etapų skaičių, skaitmenizuoti paslaugų teikimą ir padaryti visus reikalavimus aiškesnius šių paslaugų vartotojams.

TKA atstovų pateiktose kainų prognozėse matoma, jog planuojamas kai kurių paslaugų kainų mažėjimas (pvz. daugiau nei 20 000 kg sertifikuotos kilimo masės orlaivio perregistravimo paslauga), nors daugumos paslaugų kainos kils. Pavyzdžiui, viena populiariausių ir aktualiausių paslaugų – orlaivio iki 750 kg sertifikuotos kilimo masės registravimas ar perregistravimas brangs nuo dabartinių 72 iki 92 eurų, vizualiems skrydžiams pritaikyto aerodromo metinė priežiūra – nuo 453 iki 514 eurų.

TKA atstovai pažymėjo, jog ši tvarka įsigalios ją patvirtinus Susisiekimo ministerijoje. Numatoma, jog ji pradės veikti nuo naujų metų. Iki tol TKA dar ketina surengti konsultacijas su aviacijos atstovais dėl konkrečių tarifų dydžių. Kartu reguliuojančios institucijos atstovai pažymėjo, jog Lietuvoje taikomi vieni mažiausių atitinkamų paslaugų tarifų. Kai kurios šalys, pvz. Malta, kuriose yra ir mažesnių tarifų, dalį jų subsidijuoja pajamomis iš kitų transporto reguliatoriaus veiklos sričių, pvz. laivybos.

Svarbu visiems aviatoriams – šią vasarą tikėtini skrydžių apribojimai!

Šių metų gegužės – birželio mėnesiais Lietuvos Respublikos valdomojoje ir nevaldomojoje oro erdvėje vyks net dvi didelės tarptautinės karinės pratybos: „Geležinis Vilkas 2023“ (angl. „Iron Wolf 2023“) vyks gegužės 9–19 d. Kauno apskrityje, „Baltijos operacija 2023“ (angl. ,,BALTOPS“) vyks birželio 4–18 d. pajūryje ir virš tarptautinių vandenų.

2023 m. liepos 7–13 d. įvyksiančio NATO viršūnių susitikimo metu Vilniaus, Kauno ir Šiaulių apskrityse Lietuvos Respublikos oro erdvėje bus taikomi skrydžių apribojimai.

Prašome visų aviatorių ir planuojančių aviacijos renginius atsižvelgti į šią informaciją, taip pat atidžiai sekti AB „Oro navigacija“ skelbiamą informaciją ir neplanuoti skrydžių numatytose oro erdvėse aukščiau nurodytais tarptautinių karinių pratybų laikotarpiais bei NATO viršūnių susitikimo metu.

Išsamesnę ir nuolat atnaujinamą informaciją apie pratybų oro erdves ir kitus apribojimus galima rasti šiose nuorodose:

1. AIP papildymuose (žr. https://www.ans.lt/lt/informaciniai-leidiniai/aip-aip-papildymai);

2. Galiojančiuose „NOTAM“ pranešimuose (žr. https://ans.lt/lt/informaciniai-leidiniai/notam).

Image

Lietuvos Aeroklubas

Įmonės kodas: 190776531
Adresas: Sporto g. 11, LT-09238, Vilnius
info@aeroclub.lt

Laisvė
ir gyvenimas ore

Sekite Mus:

MEMBERSINCE 1931

MEMBER
SINCE 1931